Jak strategia content marketingowa odmieni twój blog?

Zobacz jak prawidłowo przeprowadzić strategię content marketingową na swoim bloguContent marketing jest zjawiskiem dość nowym w porównaniu do innych działań marketingu internetowego. Były banery, pop-upy ale teraz nadeszła era marketingu treści. Jak się za to zabrać? Co to oznacza dla właścicieli stron, blogów, biznesu? W tym artykule przybliżę podstawowe zasady na której może opierać się strategia content marketingowa nowoczesnych przedsięwzięć internetowych.

Przede wszystkim, to czym jest ten content? Content jest treścią a więc będziemy mieli do czynienia z różnego rodzajami treściami, które będą dostarczane czytelnikom. Treści te powinny dawać jakąś wartość odbiorcy po to, by ten miał powód po nie sięgnąć. Na tym głównie opiera się współczesny marketing. Dajemy treść, czyli wartość dodaną w postaci praktycznego rozwiązania. Użytkownik, który jest odbiorcą tej treści może dojść do przekonania, że to czego się dowiedział jest mu w jakiś sposób przydatne, co sprawia, że zaczyna pozytywnie postrzegać markę,zwiększa poziom swojego zaufania do niej, co w rezultacie sprowadza się do tego, że będzie bardziej chętny do skorzystania z oferty jakie oferuje dana marka.

Typowym i częstym zabiegiem na wielu stronach jest możliwość zapisu na listę subskrybentów w zamian za udostępnienie np. ebooków z wartościową treścią dla danej grupy odbiorców. Np. na stronie internetowej o rybkach akwariowych może znaleźć się poradnik o sposobach karmienia takich rybek. Celem tej strategii będzie pozyskanie jak największej ilości subskrybentów.

Może być też tak, że tworzymy wideo na którym dzielimy się wartościową wiedzą za darmo po tym jak subskrybent zapisał się na listę adresową. Dopiero potem przedstawiamy ofertę pełnego pakietu kursu w którym jest więcej ciekawych merytorycznych trików. Odbiorca w ten sposób na podstawie darmowego materiału może ocenić czy szkolenie internetowe będzie dla niego na tyle wartościowe, że zdecyduje się za nie zapłacić ustaloną kwotę.

Jak już pewnie zauważyłeś, strategia content marketingowa opiera się na wartości dodanej, którą stanowi zawartość merytoryczna. Nie ma tutaj nakłaniania do zakupu, przekonywania, sprzedawania. Sprzedaż odbywa się jakby przy okazji, jakby jej nie było, bo została ograniczona do minimum formalności.

Content marketing pozwala sprzedawać bez sprzedawania czegokolwiek Click To Tweet

Sposoby tworzenia contentu?

  • Artykuły na blogu
  • Artykuły gościnne
  • Artykuły sponsorowane
  • e-mail
  • podcasty
  • raport
  • video
  • webinar (tutaj znajdziesz przykład jak możesz 10-krotnie zwiększyć sprzedaż dzięki webinarom i content)
  • wszelkie materiały, które wyjaśniają działanie
  • case study
  • wersja demonstracyjna
  • porównania ze sobą produktów
  • posty społecznościowe np. na facebooku
  • konferencje on-line

Jak widzisz jest wiele sposobów tworzenia contentu a sekretem do sukcesu jest przekazanie wartościowej wiedzy, która przyda się grupie docelowej. Jeśli wiesz już czym chcesz edukować swoich odbiorców, to pozostaje wybór metod dotarcia. Dobra strategia content marketingowa wymaga wyboru odpowiednich kanałów, które będą ustawiały twoją markę albo ciebie w pozycji eksperta.

 

Ciekawy content? Podziel się już terazShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest

About

Pasjonat marketingu internetowego i wordpressa. Interesuje się typografią, projektowaniem publikacji, psychologią, zasobami ludzkimi. Jego celem jest inspirowanie po to, by sprawić by inni spojrzeli na swoje sprawy z różnych perspektyw.

22 Comments

  1. Bardzo ciekawy tekst 🙂 Dzięki za niego. Spośród wszystkich wymienionych przez Ciebie sposobów tworzenia contentu, preferuję najbardziej artykuł sponsorowany.

  2. Blog bez przyzwoitej treści wydaje mi się przedsięwzięciem zupełnie bez sensu. No chyba, że ma być rodzajem pamiętnika – ale wtedy wolałbym go trzymać w szufladzie. Dzisiaj w internecie tak wiele treści konkuruje (uczciwie, czy też nie – ale to już inna spawa) o uwagę internautów, że blog bez dobrej zawartości nie ma żadnych szans na czytelniczy sukces. Moim zdaniem dobry blog (intrygujący, oferujący wiedzę, przekazujący informacje albo chociażby „tylko” świetnie pisany) może odnieść sukces bez wielkiej promocji, ale kiepskiemu może się to nie udać, nawet przy znacznych nakładach finansowych na jego reklamę. Takie czasy 🙂
    sollyth ostatnio opublikował..Sposoby działania autofokusa w telefonach: detekcja kontrastuMy Profile

  3. Ciekawy artykuł. Sam mam kilka blogów i poszukuje sposobów na ich promocję. Ostatnio zainteresowałem się właśnie content marketingiem i pozwoliłem sobie zrobić screenshota tej podstrony, abym miał małą ściągawkę 🙂 Dziękuje i pozdrawiam!
    Michał ostatnio opublikował..Progi podatkowe w PolsceMy Profile

  4. Każdą strategię trzeba umiejętnie zastosować. Można korzystać ze wszystkich powyższych zasad, ale jeśli robi się to nieciekawie, bez pasji, to nic z tego nie będzie.

  5. Wartościowe treści zawsze wymagają większego nakładu pracy. Ale opłaca się poświęcić więcej czasu na jeden konkretny tekst niż tworzyć coś bezwartościowego. Zachęcam do zagłębienia się w content marketing, bo wszystkie trendy wskazują, że to przyszłość.

  6. Bez dobrych treści trudno wyobrazić sobie dobrego bloga. Content marketing i blogowanie są tutaj dla mnie tak naprawdę synonimami. 😉

  7. Oczywiście content marketing = dużo pracy i zaangażowania. Natomiast myślę, że warto się w to zagłębić, gdyż niewątpliwie jest to bardzo przyszłościowy kierunek. Przy okazji my sami inwestujemy w swoje umiejętności i wiedzę co satysfakcjonuje.
    Paulina ostatnio opublikował..Przepis na luksusowe kotlety mieloneMy Profile

  8. Jest jeszcze jedna metoda – tzw Article Video – Przekształcanie tekstu artykułu w video (obraz + akapit tekstu + lektor), a przy odpowiedniej strategii można stworzyć całkiem dobrze prosperujący kanał na YouTube, przy okazji coś zarobić i końcowo przekonać użytkowników do klikania w karty informacyjne, aby zobaczyły pełną wersję artykułu.

    P.S.
    Przy próbie aktywacji CommentLuv wyświetla się „Internal Server Error.” – przepraszam, że się czepiam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Czemu służy to pytanie?