10-krotnie większa sprzedaż dzięki webinarom

Webinar jako content marketingW tym wpisie omówię webinar jako narzędzie marketingu internetowego, które pozwala zwiększyć sprzedaż i to nawet dziesięciokrotnie bardziej niż w normalnej sprzedaży. Jest to możliwe dzięki odpowiednio zastosowanej treści, czyli contentu, który sprawia, że odpowiednio podane informacje mogą skłonić do transakcji bardziej niż nawet perswazyjne oferty.

 

Czym jest więc ten tajemniczy webinar, który daje takie efekty? To po prostu wideo konferencja w specjalnym wirtualnym pokoju na którą przychodzą internauci. Odbywa się ona na żywo tak jak chat tyle, że mamy tutaj do czynienia z transmisją wideo. Najprościej można to przedstawić w ten sposób, że organizator webinaru pokazuje i omawia prezentację a użytkownicy mogą zadawać pytania w oknie chatu.

 

Jak przygotować webinar?

Najpierw oczywiście musisz wiedzieć o czym chcesz przeprowadzić konferencję, musisz więc ustalić temat a następnie ustalić termin w którym zainteresowane osoby będą mogły się zalogować do konferencyjnego pokoju. Kiedy masz to już opracowane, to przyszedł czas na szczegóły techniczne. Ponieważ organizujesz webinar dla kogoś, to tego kogoś musisz zaprosić. Można więc stworzyć specjalną stronę tzw. landing page, czyli stronę przechwytującą, która zbiera dane uczestników. Oczywiście taką stronę warto wypromować np. w social mediach, w grupach tematycznych facebooka.

 

Jeśli nie wiesz w jaki sposób taką stronę przygotować, to są różne rozwiązania. Albo skorzystasz z oferty takiej ja ta, która oferuje gotowe szablony stron przechytujących albo zainstalujesz wtyczkę do wordpressa lub znajdziesz jeszcze inne rozwiązanie np. podane tutaj.

 

Zapraszając kogoś na webinar warto pomyśleć o tym, by zachęcić potencjalną osobę do zapisu poprzez zaprezentowanie wartościowej informacji. Zazwyczaj landing page zawierają tekst reklamowy, który ma skłonić do zapisu czyli potrzebna byłaby tutaj umiejętność copywritera. Jak nagłówkiem przyciągnąć uwagę odbiorcy itp.? Inną metodą może być od razu zaprezentowanie jakiejś cząstki wartościowej wiedzy np. w postaci filmu instruktażowego.

 

Przykładem tego ostatniego sposobu może być udzielenie wartościowych porad np. związanych z nagrywaniem profesjonalnych filmów ze smartfona w przypadku niszy w której oferta skierowana jest do osób, które chcą umieszczać swoje filmy na youtubie. Po zapisaniu się na webinar, który odbędzie się za kilka dni użytkownik od razu dostaje kolejną porcję praktycznej wiedzy w postaci 13 minutowego filmu. Tak wyedukowany użytkownik przychodzi na webinar po kolejną porcję wiedzy. Potem to już użytkownik decyduje, czy to czego się dowiedział było na tyle interesujące dla niego, że jest gotów zapłacić za dostęp do pełnego kursu. To jest właśnie content marketing, czyli sprzedaż przez treść. Zanim klient otrzyma produkt już dostał jakąś wartość z niego.

 

Nie przez przypadek jako przykład niszy podałem nagrywanie filmów ponieważ miałem okazję rozmawiać z osobą, która takie webinary prowadzi i w ciągu dwóch miesięcy wygenerowała 11 tysięcy zł. osiągając przy tym konwersję sprzedaży na poziomie ok. 20%

 

W marketingu internetowym często podkreśla się, że sprzedaż oscyluje na poziomie 2% co oznacza, że na każde 100 wejść zaledwie 2 osoby kupują. Stąd wziął mi się tytuł dziesięciokrotnie większej sprzedaży dzięki webinarom.

 

Osiągnięcie takiego wyniku było możliwe ponieważ prowadzący webinary dostarczał mnóstwo ciekawych, interesujących treści. Do tego temat był bardzo wdzięczny, bo ktoś kto przez lata zajmował się realizacją programów pokazuje jak domowymi sposobami uzyskiwać profesjonalne rezultaty nagrań wideo i to zaledwie zwykłym smartfonem lub aparatem cyfrowym w domowych warunkach zmieniając lampę studyjną na lampkę biurkową czy filtr, który nadaje odpowiedniej barwy oświetleniu w papier śniadaniowy. (przy okazji podaje link do strony)

 

Podsumowanie:

Webinary są jednym z narzędzi jakimi możemy promować swoje produkty i choć bywają skuteczne, to stawiają wiele wyzwań. Przede wszystkim są ograniczone czasowo. Trzeba liczyć się z tym, że nie każdy może przyjść na webinar o określonej porze. Po drugie trudno jest utrzymać przez cały czas stałe jednakowe zaangażowanie uczestników. Po trzecie prowadzący musi wykazać się sporą dyscypliną by w zamierzonym czasie zrealizować program. Po czwarte dochodzą problemy techniczne, które mogą pojawić się w trakcie prowadzenia webinaru. Częstym problemem jest zanik dźwięku lub obrazu. To wszystko powoduje, że zanim zaczniesz prowadzić własne webinary musisz solidnie się przygotować, zmierzyć z potencjalnymi trudnościami.

 

Tomkowi się powiodło. Ma swoje sposoby na utrzymanie zaangażowania odbiorców, webinary realizuje w niekonwencjonalny sposób. Przygotowałem raport, który nieco bardziej przybliża to w jaki sposób Tomek zrealizował kilka webinarów, które w ciągu dwóch miesięcy wygenerowały mu ponad 11 tysięcy zł. na infoprodukcie. Zdecydowałem, że te informacje będą dostępne w zamian za małą pomoc. Po prostu uzyskasz poradnik jeśli podzielisz się informacją na facebooku lub twitterze. Wystarczy, że klikniesz w poniższy baner a wszystko zrobi się automatycznie 🙂

 

jak zarabiać na webinarach

Ciekawy content? Podziel się już terazShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on Pinterest

About

Pasjonat marketingu internetowego i wordpressa. Interesuje się typografią, projektowaniem publikacji, psychologią, zasobami ludzkimi. Jego celem jest inspirowanie po to, by sprawić by inni spojrzeli na swoje sprawy z różnych perspektyw.

8 Comments

  1. Wiele osób korzysta już z darmowych webinarów jako narzędzie do promowania i sprzedaży własnych produktów. Zasada win-win. Dam Ci coś za darmo, wiedzę która może Ci się przydać a później przedstawie produkt który może Ciebie zainteresować, dorzucę może jakiś bonus do tego atrakcyjna cena i ograniczony czas na podjecie decyzji. Prawie na pewno część uczestników dokona zakupów.

  2. Webinar to dobry sposób, żeby pokazać się w roli eksperta i zadbać o wizerunek marki osobistem albo firmy. Niemniej jednak warto wcześniej sprawę naprawdę dobrze przemyśleć i przetestować. Zapisałem się kiedyś na webinar, który był reklamowany jako spotkanie z profesjonalistą od reklamy internetowej i sposobów komunikacji w sieci. Wszystko super, ale gość totalnie nie ogarniał ustawień dźwięku przez co 90% ludzi nic nie słyszało… Profesjonalne wrażenie prysło jak bańka. A wystarczyło wcześniej przetestować platformę albo przynajmniej zadbać o kontakt z kimś zaufanym, kto będzie oglądał i w razie problemów da znać, co się dzieje.

  3. Webinar jest skuteczny, jeśli profesjonalnie go przeprowadzisz. Wtedy budujesz wizerunek firmy i masz szansę na to, że klient Ci zaufa i zapamięta.

  4. webinary są jedną z najlepszych form sprzedaży podobno działają lepiej niż product launch, ważne tylko żeby był webinar merytoryczny, wartościowy a później sprzedaż, denerwuje mnie jak ktoś przez godzinę leje wodę, opowiada o rzeczach oczywistych po to żeby później coś sprzedać

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Czemu służy to pytanie?